Ett liv i kaos!



Frågan jag har ställt mig ett antal gånger de sista dagarna ställer jag mig återigen,

Vart är denna värld påväg? Tragiskt nog kommer jag nog inte kunna få något bra svar på min fråga.


Jag blir så mörkrädd när jag hör allt på radion, ser allt på tvn, läser allt i tidningarna. Det finns inget slut på hemskheterna, frågan är om detta bara är starten och att det succesivt bara kommer bli värre. Jag vågar snart inte öppna ögonlocken längre när jag vaknar på morgonen.


Bara ett par saker som tagits upp den sista veckan


→ 13 årig flicka som blivit våldtagen på fotbollsplan på Råslätt (Hennes liv är förstört, Pojkarna är för "unga" för att få straff)


→ Flicka som blivit våldtagen på en skoltoalett (Hon anmäler händelsen, hennes "vänner" hyllar honom)


→ Kvinna begår dubbelmord i Växsjö (Hon släpptes för tidigt från slutenvården, troligtvis skyldig till mordet i Göteborg i en syaffär, Vad hände med löfterna efter förra dubbelmordet i Uppsala?)


→ Flicka blir brutalt misshandlad av sin föredetta pojkvän, Trots att hon efter första misshandeln/våldtäkten, polisanmälde honom. Ska hon behöva sätta hela sitt liv på spel för att polisen överhuvudtaget skulle göra något. Hon kan inte längre prata, inte ta sig någonstans utan sin rullator, kraftiga, bestående hjärnskador (Hon är inte längre hon, han har tagit hennes liv ifrån henne, för det får han 12 år fängelse.. Högre än många andra straff de sista åren, men vad är det egentligen, Hon är helt oskyldig, och dömd till att sitta fängslad i en ofungerande kropp livet ut. Det ENDA han får är 12 ynka år!!


Fy för dagens samhälle!!!


 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0