GastricBypassOP 2011.

Informationsmötet gick över förväntan idag, påväg ner var jag nervös till tusen och nästan helt övertygad om att jag kommer få åka hem med negativa besked (har till och med suttit och kollar priser för privat magsäcksOP om det skulle gå åt skogen.) men kände att jag ändå måste ge det en chans, Det lilla hoppet nådde botten då vi var framme, jag skulle aldrig prioriteras för en GBP före dessa människor. (absolut inget elakt om de andra, men mina tankar var dessa) Men är jag redan där så vore det idiotiskt av mig att ge upp utan slutsvaren.

Själva mötet som började vid 08.15 skulle jag vilja säga var sista pusselbiten till mitt beslut, Informationen var inte förfinad på något sätt utan talade om alla risker och komplikationer denna operationen kan dra med sig , vilket jag är väldigt tacksam för, jag är fullt medveten om att operationen inte kommer göra mitt liv perfekt, allt hänger på vad jag är beredd att göra och denna chansen ska jag verkligen ta vara på, JAG ska med hjälp av GBP förändra mitt liv till det bättre!!

Efter informationsmötet där både Kirurg, Sjuksköterska, Dietist och Kurator sagt många viktiga saker. Fick vi sitta ner i väntrummet och invänta vår tur för invägning, mätning (längd, midja) och pulstagning. vilket för mig tog lite över en timme i väntrummet (Positivt för mig då jag hann läsa igenom faktabladet om hela operationsvistelsen, före, under tiden, efter och återbesök, i lugn och ro innan)
Efter vägning och mätning, fick jag sitta ner och vänta på kirurgen (tog högst någon minut, men kändes som en hel evighet!!), Nu var min dom kommen!

Han frågade mig hur jag kände för allt nu efter infomötet, jag sa att jag kände mig väldigt säker och att informationen tidigare under dagen var sista pusselbiten till mitt beslut. Han frågade om jag hade några andra frågor eller funderingar, vilket jag inte hade. Han frågade min mamma samma sak (Då hon fått vara med under hela dagen, vilket jag tycker är oerhört bra!) hon kunde heller inte komma på att hon hade några funderingar. 

Då kom de orden jag hoppats så oerhört mycket på att få höra under hela dagen.
Då gör jag så att jag sätter upp dig på kölistan för en GastricBypassOP, väntetiden är ungefär ett år.

Kan ni tänka er vilken LYCKA!!! Tårarna gick inte att hålla tillbaka och ett fånigt leende på läpparna tog plats under resten av dagen. 

Denna dagen kommer jag sent att glömma, om jag ens kommer kunna glömma en dag som denna. 27/4-10 <3

Nu vet jag vad lycka är!!

Men utan Debbie skulle jag aldrig bett min läkare skicka remiss. Tack så otroligt mycket!! <3









    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad krävs för att man ska få göra en sån? Räcker det att man har lätt för att gå upp i vikt?

2010-07-10 @ 19:25:53
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0