.

Jag tror jag vet varför jag har en slags hatkärlek till denna bloggen.

Jag bytte från metrobloggen.se efter ca 4år, för en nystart.. för bra mående, för en blogg ej fylld med ångest, hat, tårar, rädsla och självskadebeteende. Det har gått bra, vad jag vet är inte denna bloggen "nersmutsad" med sånt.

Men det känns alldeles för "rent".. som om jag fyllt hela denna sida med handdesinfektion. det känns som jag låst ingången till mitt mörker.. inte bara för bloggen, utan helt och hållet. När jag läser min gamla blogg känner jag hur allt jag hade inom mig fick rinna ut.. rinna över. jag känner en stor frihet inta mig när jag läser alla gamla inlägg från metrobloggen.

Men här.. jag får panik i stort sätt varje gång jag försöker skriva ett inlägg, vad bör jag skriva, vad bör jag INTE skriva.. vad vill de läsa, vad vill de INTE läsa!? det känns som att försöka skriva med handfängsel på fingrarna nu mera. 

Ska jag skita i vad ni vill läsa och faktiskt skriva precis det jag behöver skriva.. för min skull? 

Jag vill ju att denna sida ska spegla mig.. visst är jag inte bara dyster, men när jag är det. kanske det behövs komma ut lika mycket som när jag lyser av glädje.

Vad är det man brukar säga..? INGET GOTT, SOM INTE HAR NÅGOT ONT MED SIG! 

Jag ska nog göra ett försök att släppa på hämningarna, på mina oskrivna regler.. och skriva precis vad jag känner att jag behöver skriva.
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia (dbt:n)

Du ska skriva precis det DU vill och det DU känner för!

Många gånger är det ju väldigt skönt att skriva av sig när man mår dåligt.

Kram!

2010-08-13 @ 01:58:07
Postat av: Paula

du ska ju skriva det du vill och inte det andra vill förstår du :)

2010-08-13 @ 19:24:40
URL: http://www.withredcurls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0