Slänga 1200 TON kött per år, samtidigt som folk svälter.

Jag har frågat mig just denna frågan ett tusentals gånger.. o nu gör jag det igen (med vetskap om att inte heller denna gång få svar) VART FAN ÄR SVERIGE PÅVÄG??

För någon dag sedan sändes ett program om hemlösa och hur dom kan få mat, om dom skulle få mat om de skulle komma helt totalt utsvultna strax innan de stänger (vet inte riktigt vilka ställen det gäller) och be om en bit mat av det som finns kvar. Men det skulle dom inte få.

Idag har dom repotage om hur matbutiker slänger flera tusen TON kött per ÅR för att deras polecy är att varken rea ut eller skänka maten till tex uteliggare/hemlösa.

JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD NÄR JAG HÖR SÅNTHÄR!! Snälla sverige.. ändra era jävla lagar NU!!

Skulle jag ha tillräckligt med pengar/resurser/kunskap skulle jag försöka göra allt jag kunde för att starta något för uteliggare/hemlösa (de som behöver hjälpen) för att de ska kunna få mat! Men jag har ingen aning om hur man går till väga. Men sverige (politiker och alla andra höga personer) borde väl iallafall veta hur man gör, och pengar och resurser har dom ta mig fan!!


Jag skäms mer och mer för att bo i detta jävla MESland!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0