Räknar lite på månadsbudgeten

INKOMST: (Numera aktivitetsersättning, innandess försörjningsstöd (socialbidrag)) efter skatt: Ca 5000:-

UTGIFTER:

Hyra: 2818:-

El: ca 150:-

Telefon: ca 650:-

Apoteket: 170:-

Elavbetalning: 200:-

Ellos: 200:-

Busskort: 480:-

KVAR: 332:-

Det jag undrar är hur i helvete dom hade tänkt att jag skulle kunna bli självförsörjande med denna budgeten.. Pengar till Mat, hygienartiklar, kläder (när det behövs) mm.. det ska jag tydligen klara mig utan!?? Får jag bostadstillägg för högst 93% (vilket skulle bli högst ca 2620:-) av hyran kommer jag ändå ligga under existensmunimum. 

Ibland fattar jag verkligen ingenting.. Men man måste i varje fall vara tillräckligt frisk för att klara av att vara sjuk, det märks mer och mer!!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0