Hade nog tur trots allt.

Mina underbara små kräk busade i soffan idag.. där jag ställt min dator för att snabbt göra ärenden på toa ^^ Tydligen inte snabbt nog, för det hörs ett duns från vardagsrummet och jag inser att det nog var min älskade dator..
Visst var de det, undersöker den varsamt och noga och hittar inget fel!!...

Tills jag ser att den inte laddar trots att sladden är i, drar ur sladden och ska sätta tillbaks den igen, DÅ FASTNAR DEN INTE!! sitter och försöker i flera minuter att få fast den men lyckas ju fan inte. Piggen i laddningsuttaget är BORTA. Försöker pilla själv men det är omöjligt, det är ju bara lämna in den.


Väl på Elgiganten, får jag reda på att min plånbok kommer gapa tom i flera månader om jag ska få det lagat, eftersom hela moderkortet tydligen måste bytas ut.. (om det överhuvudtaget är någon idé) 3500:- Yey!! hon klickar fram kvittot på datorn och läser, att jag tydligen har försäkring på datorn. 

Öhum.. jaså?... JAA, det har jag juu!!! 

Så den stora oturen vändes till riktig jävla tur och min plånbok slipper vara hungrig i flera månader. Försäkringen täcker tydligen allt, anser reparatören att kostnaderna för ett byte blir lika dyrt som nytt så får jag en helt ny dator.

ME VERY HAPPY!!!

Dessutom vann jag 25 kronor på trisslotten jag köpte!! detta blev trots allt en liten turdag!! Förkyldningen vägrar dock släppa, men jag kan ju inte begära för mycket..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0