Nysnerver i näsan.

Tomt i huvudet.. jag hade ju massor jag skulle skriva alldeles precis nyss. hopplöst!

Jag trodde jag hade blivit frisk.. men jag bedrog mig troligtvis, idag har jag nysit.. jag ljuger inte om jag säger en miljon gånger!! Jag har en nysnerv som sitter i kläm i vänstra näsborre, den pulserar och tillverkar snor.

Det var möte idag med Hasse, LSS handläggare, kontaktperson från försäkringskassan, min terapeut, mamma och mig.. om BST, troligtvis kommer jag få det vilket känns helt underbart, Hon från försökringskassa sa oxå att jag redan nu kunde börja leta lägenhet eftersom min aktivitetsersättning är på gång den med. Det känns som jag kan få ett liv, ett normalt, fungerande liv, äntligen. Det känns obeskrivligt underbart!!
Sen Hasse kom in i bilden har det hänt mycket positiva saker.. Att söka personligt ombud ångrar jag inte en sekund! känns lite surt bara att allt detta inte kunde hänt för ett & ½ år sedan.. då kanske hela min situation skulle sätt helt annorlunda ut idag, men jag är tacksam över att det händer nu än inte alls. 

Det är mycket saker som snurrar i huvudet nu och jag funderar.. eller mamma har funderat lite smått på om jag skulle börja med medicin igen. Jag kan kanske känna att mina humörssvängningar är åt helvete just nu.. men jag vill inte leva avstängd heller. Kanske något mindre känslig än vad jag är just nu, när jag kan börja gråta för en söt liten blomma.. Jag vill hitta ett mellanting, men jag vet inte om det är lätt med en medicin.

Teorin har jag åtminstonde kommit igång med bra nu. Fjärde dagen och jag sätter mig automatiskt med det, utan att någon tjatar. Det är ett framsteg! 

Jag får försöka, som min förra terapeut Lillemor alltid sa.. hitta silverstänken i vardagen, det är dom som lyser upp det hela. Jag får försöka göra det.
   









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0