Vem finns jag för?

Allt bara flyter på.. jag tycker om det, jag har ett liv, det händer saker, kunder ökar tatueringarna blir fler.

Men under allt det glömmer jag bort mig själv, tatuering här, tatuering där, åka hit, åka dit, möte här, möte där.
Jag har ett bra tag kännt att jag behöver ta en paus, efter den.. men det blir aldrig så. 

Istället blir det att jag i sista sekund avbokar det mesta, pressen blir för stor, ångesten hinner ifatt mig och får tag i mig innan jag ens hinner reagera. ett bra tag nu har jag önskat att jag inte är så eftertraktad, att folk vill tatuera sig. jag får aldrig tid för mig själv trots att jag inte gör fullt så mycket på dagarna.

Jag vill så gärna vara alla till lags hela tiden, omtyckt.. få bra rykte. men i slutet blir allt bara pannkaka.

Jag hatar tanken på att vara självisk, ändå går jag runt hela dagarna och känner mig just det. självisk, egoistisk!

Men jag skulle behöva ett break, göra saker bara för mig, som jag vill, när jag vill. koppla av och slippa stressen och pressen av allt. kanske beror det på att jag har svårt med tider.. livrädd att jag aldrig ska hinna, planera gör mig livrädd, samtidigt som jag är tidsoptimist och tror att jag hinner hur mycket som helst på hur lite tid som helst. att det alltid ska behöva leda till ett bryt innan jag faktiskt lyssnar på mig själv, vad JAG behöver. 

Det låter logiskt att ta hand om sig själv i första hand för att orka, Men hur gör man?

Jag ska göra mitt bästa för att vara "ledig" fram tills flytten och faktiskt så länge JAG behöver efter flytten.

Detta är inte bara en flytt, jag är livrädd för vad som kommer hända när jag sitter där, ensam.. igen. detta är min chans till ett LIV, ett fungerande och välmående liv.. jag är bara så rädd att jag kommer förstöra allt. Att jag måste börja på ruta ett.. ännu en gång! 

Men jag har fler som stöttar mig nu, än vad jag hade förra gången. Denna gången har jag fler än bara mamma, denna gången har jag även Janne, BST, DBTn, Maj o Hasse. Jag har större chanser nu, jag måste ta vara på dom.. JAG ska vinna över Mr.Borderline, EN GÅNG FÖR ALLA!!   

Detta är MITT liv, ingen annans!


     

Kommentarer
Postat av: Sabrina

SV;

Jasså?:) jag fick mitt från en affär i stan som heter dg12, men den affären finns bara här :/

det var längesedan iallafall.



Nu använder jag inte draperiet alls, vet inte vart jag skall ha det :o vill du köpa?:) hehe

2010-09-19 @ 22:38:55
URL: http://sabrinadoh.blogg.se/
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

2010-12-14 @ 12:31:21
URL: http://www.grinders.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0