Dethär med mat, medveten närvaro och "Göra en sak i taget".

När jag gick i DBT (Dealektisk Beteende Terapi) så pratade vi väldigt mycket om Medveten närvaro och att göra en sak i taget Tex, kolla på tv, när man kollar på tv. Läsa, när man läser och äta, när man äter. Just det har jag märkt inte funkar längre efter operationen, sitter jag bara med maten när jag ska äta så äter jag alldeles för fort och jag mår illa, blir trött. Men gör jag flera saker samtidigt dvs kollar på tv, smsar, surfar, bloggar mm. så tar det de 20-30 minuterna det faktiskt ska ta att få i mig en måltid nu efter operationen och det känns mycket bättre och jag känner mig effektiv. Medveten närvaro däremot måste jag nästan ha hela tiden, så jag inte äter för fort och mår illa.

Jag antar att alla måste hitta sin taktik med ätandet efter en GBP.

Var och tog bort stygnen innan och det gick över förväntan, förutom ett stygn som gjorde SATANS ont (jag skrek).
Men nu efteråt när hon satt operationstejp över ärren och ny (bättre) kompress så känner jag mig som en ny människa, lite halvöm, men jag kan gå rak i ryggen utan att det "drar" i magen. Dom sa oxå att det såg riktigt fint ut, det tycker inte jag.. det såg enbart LÄSKIGT ut ^^   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0